Let’s talk about sex

26 01 2010

Af gæsteskribent

Mine veninder siger ofte til mig: ”jeg ved, jeg kan sige det til dig, men ellers ville jeg holde min mund lukket med dette emne.” Derefter åbnes der op for alle meninger og anskuelser om ofte sex og samliv.  Til hverdag har de en indre censur. Der er skuet så meget ned for ytringsfriheden, at termometeret siger minus to.

De emner der kommer på banen, når de taler til mig, er hvor mange mænd de har haft sex med og om det var god eller dårlig sex osv. Dette er emner man ofte skal være varsom med, at diskutere med f.eks. sin mandlige partner.

Det kan skabe jalousi og misundelse over de forrige sexpartnere.
Hvis man kaster sig ud i lignede diskussioner med kvinder, er de ofte ikke meget bedre. Det er helt i orden, man ikke er jomfru, men har man været sammen med flere end omkring en håndfuld og taler man åbent om det, så skaber det forargelse og misbilligelse. Man bliver straks brændemærket lige i panden og får et så kraftigt skub, at man flyver ud af det gode selskab, for aldrig at vende tilbage.

Derfor synes jeg det dejligt befriende, at der er skab et frirum her på siden, hvor man kan tale frit fra alle organer og direkte fra den inderste del af hjernen. Jeg kan straks mærke hvordan alle sex spændetrøjerne skæres fri og falder til jorden.  Dette glæder mig enormt.

Dette er et område som er meget vigtigt for mig, og jeg arbejder da også selv på, at åbne op for den ”seksuelle ytringsfrihed”. Det gør jeg via en hjemmeside, hvis overordnede formål er, at der skal være plads til alle seksualiteter og vi prøver at skabe et fri rum, hvor man kan diskutere sex og samliv og komme i kontakt med ligesindede. Så tak for at videreføre et seksuelt frirum og kæmpe for den seksuelle ytringsfrihed.
Mange Hilsner Terapeuten


Handlinger

Information

2 responses

27 01 2010
terapeuten

…Jeg vil bare gerne tilføje til mit indlæg, at hvis man vil videreføre denne debat eller lignede, eller vil kende min identitet, er det også muligt på den hjemmeside der hedder subsex.dk…

27 01 2010
Sakena

Hej Terapeut!

Jeg gad godt vide, hvad det er, der helt konkret der skaber forargelse og misbilligelse? Der er jo mange måder at tale om sex på.

Skriv et svar

