Reklame for Kristeligt Dagblads erotik-tema

12 01 2011

Af Nina Søndergaard

 

Inden jeg går i gang med uddybningen af manifestet vil jeg lige gøre reklame for Kristeligt Dagblad, en overset avis, hvis fine temaer om vanskelige emner som blandt andet psykiatri og  abort bestemt er værd at læse uanset religiøs overbevisning. Også erotikken får en fin behandling, selvom jeg ikke nødvendigvis er særlig enig med de udtrykte holdninger. Men læs selv og bedøm: http://www.kristeligt-dagblad.dk/erotik


Handlinger

Information

3 responses

13 01 2011
Rolf Rasmussen

Også erotikken får en fin behandling, selvom jeg ikke nødvendigvis er særlig enig med de udtrykte holdninger

Det skulle vel ikke være Katrines indlæg, du har i tankerne ?

Eller måske frk. Godtfredsens fornemmelse for lumre vittigheder ?

13 01 2011
Nina Søndergaard

Jo, det var blandt andet dén overskrift jeg blev lidt valen over. Jeg vil gerne være lidt forsigtig med de meget bombastiske udtalelser á la ‘kvinder har mindre sexlyst’, fordi der stadig er mange tusinde års kvinde- og sexforagt i samfundet. Omvendt har teorien om erotisk kapital gjort mig opmærksom på at det muligvis kan forholde sig således, foruden at graviditet og fødsel kan påvirke kvinder meget forskelligt.

Iøvrigt synes jeg at det er mærkeligt at Katrine skriver ind til en brevkasse for et godt råd, og da Maria kommenterer i sober stil, så får Maria at vide at hun skal passe sig selv. Sær indstilling, håber at Katrine har lidt mere overskud overfor sin mand.

Anmeldelsen af Joakim Stenders bog var også unødigt præget af tankegangen om at sex er skidt, men det fratager ikke min respekt for at den avis tager nogle tunge emner om op og belyser dem fra mange vinkler.

13 01 2011
Rolf Rasmussen

og da Maria kommenterer i sober stil

Marias kommentar er ikke blot sober. Den rummer også en velkendt teori om lasternes sum. Den er konstant, siger et gammelt ord.
Anette og Jørgen sætter problemet i perspektiv ved at referere til nogle undersøgelser, der viser, at Katrine er ret normal.
Men om problemets årsag har en fyldstgørende forklaring i det kristne tydningsunivers står hen i det uvisse.

Skriv et svar

