”Den største fornøjelse i livet er at kneppe.”

5 02 2011

– Eller Walters vilde victorianske sexliv

Af Nina Søndergaard

For dem der ikke nåede det i efteråret er der nu atter foredrag ved mig, Nina Søndergaard, om den engelske gentleman ”Walter” der var seksuelt aktiv, uhyre aktiv!, ca. 1830-1870. Han duskede efter eget udsagn omtrent 1500 personer, først og fremmest kvinder, men også enkelte mænd hist og pist. Hvad Walter ellers foretog sig ved vi ikke, det skrev han intet om den mærkelige selvbiografi ”Mit hemmelige Liv” der udkom 1888-1894 i seks eksemplarer.

Hør meget mere om hvad det er for en sær bog jeg vil læse op af, og hvad en historiker kan få ud af at læse ”Mit hemmelige Liv” – udover let kildren… Værket ”Mit hemmelige Liv” er en af de meget få kilder til sex i gamle dage, hvordan man har knaldet før 1950’erne er faktisk temmelig usikkert, men Walter har en del gode bud!

“Bagefter kom jeg til at tænke på mit ungdomseventyr med den fede, laskede Devonshire-kvindes røvhul. Jeg kom til at spekulere på, om man fik mere intens nydelse ved at trænge op i det hul, end ved at knæppe. Jeg længtes efter at gøre forsøget, men tvang mig til at tænke på noget andet. Jeg tænkte på, om det mon gjorde ondt at stikke noget op i røven, så en dag fedtede jeg min finger ind, og til min overraskelse gled den op uden smerte, men det var en ubehagelig fornemmelse.”

Mit hemmelige Liv IX, Sanselig Lyst, p. 87

Kom og hør mere med røde ører. Det koster kun 50 (halvtreds!) danske kroner og foregår på en af handelsgymnasiet Niels Brock’s afdelinger: Julius Thomsens Plads 6, Lille Auditorium, lige ved siden af Forum metrostation. Onsdag den 23. februar kl 1930 til 2030.


Handlinger

Information

2 responses

10 02 2011
Kenni

Hej med dig 🙂

Meget interessant indlæg, jeg blev meget optaget da jeg læste det og vil gerne hører/læse mere.

Mvh kenni 🙂

11 02 2011
Nina Søndergaard

Kære Kenni

Du er mere end velkommen. Jeg tør godt love dig at det ikke bliver kedeligt… Ja, faktisk bliver det temmelig anderledes end historietimerne i skolen 😉

Skriv et svar

