Information om købesex og terapi

10 10 2011

af Nina Søndergaard

Information har den 9. oktober 2011 bragt interessante vinkler på sexarbejde. Sexologen og psykoterapeuten Per Holm Knudsen har forfattet en kronik, hvor han viser hvordan nogle mennesker har fået en god hjælp af sexkøb, noget som S og SF gerne vil forbyde: http://www.information.dk/281635

I den forbindelse blev jeg ringet op af en journalist, Elmelund, der lød lidt overrasket over at jeg stillede et spørgsmålstegn ved om endemålet for et godt og vellykket sexliv var at få sig en fast kæreste: http://www.information.dk/281637


Handlinger

Information

3 responses

11 10 2011
LilleQ

Citat begynd: “Søren Tolsgaard siger:
Hvis kontor- eller kassedamen stod i samme forhold til sin arbejdsgiver, som den organiseret-prostituerede til sin, ville det betyde, at arbejdsgiveren kunne indberegne sexuelle tjenester i arbejdsforholdet, hvilket han netop pga. de i Danmark hidtil gældende rettigheder overhovedet ikke kan.

Jeg medgiver, at denne sag handler om moralske værdidomme, og om basale forhold, der af nogle betragtes som hellige og ukrænkelige. For andre er den ene form for rådighed ikke forskellig fra den anden, og bliver vi selv fattigere, kan det blive aktuelt, at vore egne unge kvinder i stigende grad tvinges til at prostituere sig for at overleve.” : Citat slut.

…Man må sige der skal virkelig kreativ tænkning til, for at blive ved med at fastholde, alle kvindelige sexarbejdere (og nu åbenbart også kvinder generelt) i den samme lille snævre kasse – det stakkels hjælpeløse offer. Men ham Søren gør et ihærdigt forsøg.

Rufferi paragraffen beskytter altså ifølge ham; kontoransatte, kassedamer, pædagoger og generelt alle andre kvindelige ansatte mod at skulle sexarbejde på deres chefs forlangende.

Den lov gør godt nok meget, beskytter samtlige kvinder i Danmark mod EUs frie arbejdsmarked og bevægelige arbejdskrafter. Uden rufferiparagraffen vil samtlige kvinder i Danmark altså kunne underlægges deres chefs lyster og tvinges til at skulle sexarbejde uanset om de er ansat som bankrådgiver, i børnehaven, i receptionen ved Mærsk osv…

Woooow…

Så 1990’erne skal jeg se tilbage til og prise mig lykkelig for at min mester ikke tvang mig til prostituere mig i skurvognen, på byggepladserne, som underholdning for de andre håndværkersvende… For da eksisterede rufferiparagraffen ikke.

Historien konstrueres for øjnene af mig med tilbagevirkende kraft… jeg må seriøst lide af fortrængelse og falsk bevidsthed siden det slet ikke er gået op for mig, hvor stor fare jeg var i dengang i 90’erne…måske har jeg endda ligefrem fortrængt at jeg var tvunget?

11 10 2011
LilleQ

hov det var fra http://www.information.dk/281635 kommentarspor jeg tog citatet

11 10 2011
Nina Søndergaard

Ha ha, ja! Eller nej! Rufferiparagraffen er meget gammel, åh bum bum, fra middelalderen, præcist hvor gammel ordlyden er nu ved jeg ikke, men tudsegammel er et godt gæt!🙂

Elisabeth Møller Jensen siger “Vi mangler stadig diskussionen om, hvorfor man skal have ret til at købe sex. Hvad retten bygger på, og hvorfor det er i orden.” Se, jeg vil gerne problematisere og kritisere alting, ork! Men EMJ bliver nødt til at svare på spørgsmålet om hvorfor SEX er så helligt at lige præcist dét ikke må sælges.

EMJ lever af at være direktør fro Kvinfo, hun bliver betalt for at besidde en viden og at være et administrativt talent. Det stiller vi ikke spørgsmålstegn ved, ligesom det blot er et faktum at pizzariaer udnytter vores sult, at forfattere tjener penge på vores trang til at blive underholdt og oplyst og at murere får deres penge for at bygge huse til at afskærme os mod vejret.

Det irriterer mig en del at det tit er behageligt velstående venstreorienterede der protesterer mest imod sexsalg – hvis de mente deres kapitalismekritik, så solgte de huset, bilen og flyttede til en slumby for at organisere bydelsråd og leve uden kontanter og rentefradrag… *grynt* De skal i hvert fald forklare mig hvorfor DERES penge og velstand er helt ok, når nu luderpenge ikke er det.

Skriv et svar

